Socialinė sritis
Darbuotojai
Socialinės atsakomybės srityje Bendrovės prioritetas yra žmogus. Bendrovėje dirba daugiau kaip 2 000 darbuotojų. Kasmet vis stipriau siekiama įtvirtinti bendradarbiavimo kultūrą, įtraukiant į veiklą kiekvieną darbuotoją ir ieškant suderinamumo tarp skirtingų darbuotojų kartų ir požiūrių. Bendrovė griežtai laikosi žmogaus teisių principų ir netoleruoja vaikų ar priverstinio darbo jokiose savo veiklos srityse.
Bendrovėje patvirtinta Personalo politika, nukreipta į skaidrų ir decentralizuotą valdymą, darbuotojų profesinių kompetencijų ugdymą, vidinės kultūros, kuriančios didesnę pridėtinę vertę ir darbuotojų įsitraukimą, stiprinimą bei vertingiausią organizacijos turtą – žmogiškuosius išteklius.
Siekiant tvaraus Bendrovės vystymosi stiprinamas pozityvus mikroklimatas, nuoseklus komandinis darbas, efektyvus ir vadybos standartais grįstas valdymas, aukšta veiklos kokybė bei skaidri ir socialiai atsakinga aplinka. Didelis dėmesys skiriamas elgesio standartams, kurie pasireiškia teigiamu santykiu ir emociniu ryšiu tarp darbuotojo ir Bendrovės – kai darbuotojui rūpi organizacija, kurioje dirba, jis iš tiesų stengiasi, kad organizacijai sektųsi.
Darbo užmokesčio informacija pateikiama skiltyje Darbo užmokestis.
Įsitraukimo tyrimas
Siekiant nustatyti, kaip darbuotojai jaučiasi dirbdami Bendrovėje, bei suprasti, kaip sėkmingai pavyksta išlaikyti arba gerinti įsitraukimui įtaką darančius veiksnius, periodiškai atliekami darbuotojų įsitraukimo tyrimai, apklausiant absoliučiai visas Bendrovės darbuotojų grandis.
Kompetencijų ugdymas
Bendrovės darbuotojai nuolat skatinami tobulinti savo kompetencijas išoriniuose kvalifikacijos tobulinimo ir vidiniuose įvairaus pobūdžio Mokymų akademijos ugdymosi renginiuose. Mokymų akademija – Bendrovėje veikiančių ugdymo(si) procesų visuma, kuria siekiama nuolatinio darbuotojų kompetencijų ugdymo ir tobulėjimo, orientuojantis į ugdymą(si) įvairiomis formomis tinkamiausiu Bendrovės darbuotojams metu. Mokymų akademijos veiklos yra sistemingai orientuotos į Bendrovės strateginius tikslus ir darbuotojų poreikius. Itin svarbi dedamoji – vidinių lektorių ir instruktorių rengimas ir jų palaikymas, lektorių ir instruktorių bendruomenės kūrimas. Darbuotojų visapusiško profesionalumo stiprinimas, organizacinės kultūros keitimas, bendradarbiavimo tarp padalinių gerinimas – visa tai įgyvendinama Mokymų akademijos kontekste.

Bendrovėje nuo 2020 m. veikia Darbuotojų pamainumo ir karjeros galimybių užtikrinimo programa. Ji vystoma siekiant užtikrinti kritinių pareigybių pamainumą identifikuojant ir ugdant ugdymo potencialą
turinčius Bendrovės darbuotojus, išsaugoti praktinę ekspertinę kritinėje pareigybėje dirbančių darbuotojų patirtį ir užtikrinti Bendrovės žmogiškųjų resursų ateities poreikius, vertinant išorinių kandidatų
pritraukimo iššūkius bei vyraujančią kompetentingų kandidatų stoką rinkoje. Kertinis programos vystymo akcentas – mentorystės procesas, kuriame ugdytiniai su mentorių pagalba ugdomi individualių konsultacijų ir grupinių susitikimų metu.
Įvairovės ir lygių galimybių užtikrinimas
Siekiant užtikrinanti asmenų lygiateisiškumo, lygių galimybių ir nediskriminavimo principus darbe Bendrovėje 2022 m. atnaujinta Lygių galimybių politika, kuri įgyvendinama nuo 2018 m. Ši politika apima tiesioginio ir netiesioginio diskriminavimo, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, socialinės padėties, psichologinio smurto, lygių galimybių sritis. Lygių galimybių politika taikoma ir darbdaviui, ir darbuotojams. Abi šalys privalo užtikrinti lygių galimybių laikymąsi bei pareigas. Su politika supažindinti visi Bendrovės darbuotojai.
Darbuotojas, manantis, kad buvo pažeistos jo lygios galimybės, turi teisę kreiptis tiesiogiai į Bendrovės Personalo ir administravimo departamento direktorių el. paštu arba per Pasitikėjimo liniją (el. p. skaidrumas@keliuprieziura.lt, tel. +370 377 88000).
Dialogas su socialiniais partneriais
Bendrovė nuolat stiprina dialogą su socialiniais partneriais – konsultuojasi, ieškojo bendrų sprendimų ir aptarinėja aktualiausias darbuotojams temas. Pagrindinis bendradarbiavimo su Darbo taryba ir profesinėmis sąjungomis tikslas – užtikrinti konstruktyvų, pozityvų ir atvirą darbdavio ir darbuotojų atstovų socialinį dialogą.
Bendrovės vadovybė dialogą vysto su 5 profesinėmis sąjungomis.
2025-03-17 pasirašyta atnaujinta Kolektyvinė sutartis. Sutartyje numatytos sąlygos galioja visiems Bendrovės darbuotojams, nesvarbu, jie priklauso profesinei sąjungai ar ne.
Bendrovėje yra renkama ir veikia Darbo taryba, kurios pagrindinė funkcija – atstovauti darbuotojams, priimant su darbo santykiais susijusius sprendimus bei skatinti darbuotojų ir darbdavio tarpusavio dialogą. Darbo tarybą, atsižvelgiant į apskaičiuotą bendrovės darbuotojų skaičių, sudaro 11 narių.
Saugi darbo aplinka
Bendrovės vykdoma veikla yra susijusi su potencialiai pavojingais darbais, ir didelė dalis darbuotojų kasdienėje veikloje susiduria su profesinės rizikos veiksniais, kurie daro įtaką sveikatai. Siekdama darbuotojų gerovės, Bendrovė didelį dėmesį skiria darbuotojų saugai ir sveikatai visose veiklos srityse užtikrinti. Bendrovėje kuriama saugos kultūra, grįsta asmenine atsakomybe ir bendradarbiavimu. Bendrovė nuolat siekia aukštesnių darbų saugos standartų ir prevencinių priemonių diegimo, kad būtų sumažintas nelaimingų atsitikimų skaičius ir padidintas darbuotojų sąmoningumas.
Bendrovės Aplinkos apsaugos, darbuotojų sveikatos ir saugos politikoje atskleidžiamas Bendrovės požiūris ir įsipareigojimai ne tik kokybės, aplinkos apsaugos, bet ir darbuotojų sveikatos bei saugos srityse. Bendrovėje įdiegta Darbuotojų saugos ir sveikatos užtikrinimo sistema (DSS) pagal tarptautinį standartą ISO 45001:2018.
Bendrovėje veikia DSS komitetas ir DSS specialistų grupė. Kiekviename struktūriniame padalinyje yra išrinkti darbuotojų atstovai saugai ir sveikatai.
Bendrovėje laikomasi nulinės tolerancijos nelaimingiems atsitikimams. Siekiant išvengti nelaimingų atsitikimų ir neigiamo poveikio sveikatai, Bendrovėje nuolat tobulinama Darbuotojų saugos ir sveikatos užtikrinimo sistema (DSS), planuojamos ir diegiamos įvairios prevencinės priemonės.
|
2024 m. |
2023 m. |
2022 m. |
2022 m. |
2021 m. |
|
|
Darbuotojų mirtys, susijusios su darbu |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Visas nelaimingų atsitikimų skaičius milijonui išdirbtų valandų (angl. total recordable injury rate per million hours worked, TRIR) |
4,996 |
3,8 |
4,33 |
4,33 |
4,49** |
Bendrovė įsipareigoja užtikrinti saugias darbo sąlygas, suteikti profesinio ir asmeninio tobulėjimo galimybes, nuolat palaikyti abipusį bendradarbiavimą ir dialogą tiek Bendrovei, tiek darbuotojams aktualiais klausimais, nuolat ieškoti netradicinių ir geriausių sprendimų darbuotojų saugai užtikrinti, taikyti modernias darbo priemones ir inovatyvius sprendimus prevencijai įgyvendinti.
Vadovaujantis Bendrovėje galiojančiomis procedūromis, vykdomas incidentų, neatitikčių, korekcinių ir koregavimo veiksmų, avarinių situacijų valdymas, vykdoma nuolatinė blaivumo užtikrinimo tvarka – Bendrovėje įdiegta stacionarių alkoholio matuoklių sistema. Laikomasi nulinės alkoholio tolerancijos. Vadovaujantis vidaus tyrimų tvarka, reglamentuojančia Bendrovės vidaus patikrinimus pagal gautą informaciją dėl Bendrovės darbuotojų galbūt padarytų darbo tvarkos taisyklių, LR įstatymų ir / arba kitų vietos teisės aktų pažeidimų, sukėlusių ar galėjusių sukelti Bendrovei materialinių nuostolių ar žalos reputacijai, atliekami vidaus tyrimai. Bendrovėje periodiškai kiekvienais metais vykdomi vidaus auditai. DSS specialistai atlieka auditus struktūriniuose padaliniuose ir vykdo nuolatinius periodinių, priežiūros ir statybos darbų stebėjimus, skirdami dėmesį DSS klausimams.
Bendrovėje patvirtinta Incidentų tyrimo ir registravimo tvarka. Šios Tvarkos paskirtis – nustatyti incidentų darbe aplinkybių ir priežasčių tyrimo bei jų registravimo, procedūras ir taisykles, incidentų analizę ir prevencijos priemones bei jų įgyvendinimo kontrolę, kad darbas būtų atliekamas saugiai ir ateityje būtų galima išvengti darbuotojų sveikatos sužalojimų, fizinių traumų.
Daugiau apie pasiektus rezultatus ir vykdomas iniciatyvas darbuotojų saugos ir sveikatos srityje galima rasti AB „Kelių priežiūra" metiniuose pranešimuose.
