Organizacinė kultūra
Socialinė atsakomybės srityje Bendrovės prioritetas yra žmogus. Bendrovėje dirba daugiau nei 2 200 darbuotojų. Kasmet vis stipriau siekiama įtvirtinti dalyvavimo kultūrą, įtraukiant į veiklą kiekvieną darbuotoją ir ieškant suderinamumo tarp skirtingų darbuotojų kartų ir požiūrių.
Išskiriami tvarios veiklos aspektai: darbuotojų sveikata ir sauga, augančios darbuotojų kompetencijos bei įsitraukimas, efektyvi ir standartais grįsta darbo aplinka, aukšta veiklos kokybė, skaidri ir socialiai atsakinga aplinka.
Bendrovėje patvirtinta Personalo politika, kuri skelbiama Bendrovės interneto svetainėje. Esminiai politikos tikslai – įsitraukę ir motyvuoti darbuotojai, įgalinti vadovai, skaidri darbo apmokėjimo sistema, aiškios karjeros galimybės, dėmesys kompetencijų stiprinimui bei kultūrinei veiklai. Stiprinamas pozityvus mikroklimatas, nuoseklus komandinis darbas, efektyvi ir standartais grįsta darbo aplinka, aukšta veiklos kokybė bei skaidri ir socialiai atsakinga aplinka. Didelis dėmesys skiriamas elgesio standartams, kurie pasireiškia teigiamu santykiu ir emociniu ryšiu tarp darbuotojo ir Bendrovės – kai darbuotojui rūpi organizacija, kurioje dirba, jis iš tiesų stengiasi, kad organizacijai sektųsi.
Tikslas: augantis darbuotojų įsitraukimas, nuolatinis užtikrintas darbuotojų ugdymas.
Įsitraukimo tyrimas
Siekiant nustatyti, kaip darbuotojai jaučiasi dirbdami Bendrovėje, bei suprasti, kaip sėkmingai pavyksta įgyvendinti įsitraukimui įtaką darančius veiksnius, atliekami darbuotojų įsitraukimo tyrimai. Paskutinis įsitraukimo tyrimas atliktas 2023 m. gegužės mėnesį. Pildyti apklausą kviečiami visi Bendrovėje dirbantys darbuotojai. Apklausoje sudalyvavo 76 % Bendrovės darbuotojų, 2021 m. – 72 %.
2023 m. Bendrovės įsitraukimo tyrimo rezultatai parodė, kad Bendrovės įsitraukimo rodiklis yra 3 procentiniais punktais mažesnis nei 2021 m. rodiklis. Gauti tyrimo rezultatai buvo detaliai išdiskutuoti ir aptarti darbuotojų grupėse, siekiant suprasti problematiką bei priežastis, dėl kurių darbuotojai tam tikrus teiginius vertino kritiškai. Išdiskutuota ir aptarta informacija buvo susisteminta ir pristatyta vadovams, kurie priėmė sprendimą dėl konkrečių prioritetinių sričių bei kokiais būdais jas bus siekiama pagerinti ateityje.
Kompetencijų ugdymas
Bendrovės darbuotojai nuolat skatinami tobulinti savo kompetencijas išoriniuose kvalifikacijos tobulinimo renginiuose ir vidiniuose bendrovės organizuojamuose mokymuose. Darbuotojai savo žinias ir įgūdžius gilina kelių statybos ir priežiūros, kelių statybos technikos valdymo, darbuotojų saugos, sezoninių darbų vykdymo pasirengimo, viešųjų pirkimų, asmens duomenų apsaugos, dirbtinio intelekto, kibernetinio saugumo, kompiuterinio raštingumo, mokesčių ir apskaitos pakeitimų, aplinkosaugos reikalavimų ir atliekų apskaitos, vadovavimo ir komandos valdymo, žmogiškųjų išteklių valdymo bei Bendrovėje įdiegtų procesų ir programų temomis.
Bendrovė skiria didelį dėmesį kibernetiniam saugumui: ugdomi darbuotojai, tobulinami skaitmeninio saugumo sprendimai. Darbuotojų atsparumas kibernetinėms grėsmėms buvo tikrinamas apgaulingais el. laiškais, o žinios ugdomos organizuojant mokymus šia tema.
Bendrovėje veikia „Vadovų akademija“, kurios tikslas – sustiprinti vadovų turimus vadovavimo įgūdžius ir supažindinti su geriausiomis vadybinėmis praktikomis. Mokymų metu gilinamasi į situacinio vadovavimo, motyvavimo ir grįžtamojo ryšio kultūros formavimo, savo ir padalinio veiklos bei laiko valdymo, komandos valdymo temas.
Dialogas su socialiniais partneriais
Bendrovė nuolat stiprina dialogą su socialiniais partneriais – konsultuojasi, ieškojo bendrų sprendimų ir aptarinėja aktualiausias darbuotojams temas. Pagrindinis bendradarbiavimo su Darbo taryba ir profesinėmis sąjungomis tikslas – užtikrinti konstruktyvų, pozityvų ir atvirą darbdavio ir darbuotojų atstovų socialinį dialogą.
Bendrovės vadovybė dialogą vysto su 6 profesinėmis sąjungomis.
2020 m. gruodžio 15 d. buvo pasirašyta Kolektyvinė sutartis su jungtinę atstovybę sudariusiomis trimis profesinėmis sąjungomis. Sutartyje numatytos sąlygos galioja visiems Bendrovės darbuotojams, nesvarbu, jie priklauso profesinei sąjungai ar ne. 2022 m. spalį inicijuotos Bendrovėje galiojančios Kolektyvinės sutarties pratęsimo derybos. Derybos baigėsi sėkmingai, abiem šalims sutarus dėl papildomų priemonių darbuotojų naudai. Kolektyvinė sutartis su pakeitimais pratęsta 2 m., iki 2024 m. gruodžio 15 d. Atnaujinta Kolektyvinė sutartis įsigaliojo nuo 2023 m. vasario 1 d. Kolektyvinės sutarties nuostatų ir turinio adaptavimo Bendrovėje derybose dalyvavo darbdavio atstovai bei jungtinę atstovybę sudariusios 3 profesinės sąjungos.
Su likusiomis profesinėmis sąjungomis dialogas vystomas individualiai.
Bendrovėje yra renkama ir veikia Darbo taryba, kurios pagrindinė funkcija – atstovauti darbuotojams, priimant su darbo santykiais susijusius prendimus bei skatinti darbuotojų ir darbdavio tarpusavio dialogą. Darbo tarybą, atsižvelgiant į apskaičiuotą bendrovės darbuotojų skaičių, sudaro 11 narių.
Lygių galimybių užtikrinimas
Siekiant užtikrinanti asmenų lygiateisiškumo, lygių galimybių ir nediskriminavimo principus darbe Bendrovėje 2022 m. atnaujinta Lygių galimybių politika, kuri įgyvendinama nuo 2018 m. Ši politika apima tiesioginio ir netiesioginio diskriminavimo, priekabiavimo, seksualinio priekabiavimo, socialinės padėties, psichologinio smurto, lygių galimybių sritis. Lygių galimybių politika taikoma ir darbdaviui, ir darbuotojams. Abi šalys privalo užtikrinti lygių galimybių laikymąsi bei pareigas. Su politika supažindinti visi Bendrovės darbuotojai.
Daugiau apie pasiektus rezultatus ir vykdomas iniciatyvas galima rasti AB „Kelių priežiūra" metiniuose pranešimuose.