Po reorganizacijos skaičiuoja vasaros sezono darbus
Lietuvos valstybinių kelių priežiūros įmonė „Kelių priežiūra“ po reorganizacijos skaičiuoja vasaros sezono darbus – nuo birželio 1 iki rugpjūčio 31 d. nušienauta daugiau kaip 167 mln. kv. m žolės ploto, kuris prilygsta 100 Vingio parkų. Suprofiliuotas žvyro dangos plotas – per 190 mln. kv. m. Kiekvienas žvyrkelis vidutiniškai buvo suprofiliuotas daugiau nei tris kartus.
Įmonė iš sutaupytų lėšų papildomai gerina ketvirtadalį žvyrkelių Lietuvoje. Žvyro dangos keliai Lietuvoje vis dar sudaro daugiau nei pusę visų kelių Lietuvoje – beveik 7000 km. „Kelių priežiūra“ identifikavo 1346 km kelių su žvyro danga, kurių profiliavimą atliko dažniau. „Siekiama pagerinti žvyrkelių priežiūrą, nes identifikuotais ruožais važinėja mokykliniai ir maršrutiniai autobusai, o šių kelių situacija dažnai nėra gera. Tad šių mokslo metų pradžioje mokiniai kaimiškose vietovėse į mokyklą jau važiavo saugiau. Žvyruotos atkarpos kaimo gyvenvietes jungia su seniūnijomis, miestais, nacionaliniais parkais, turizmo sodybomis, tad siekiant kokybiškos ir saugios kelionės kaimo vietovėse, nuolat bus gerinama šių kelių būklė“, – sako Statybos ir kelių priežiūros departamento direktorius Petras Džervus.
Tiesa, dėl silpnos žvyro dangų konstrukcijos ne visiems keliams didesnis profiliavimo periodiškumas yra tinkamas ir galimas. Ekspertas atkreipia dėmesį, kad dėl šiltų orų vasarą kilo problemų efektyviai gerinant kelių situaciją kaimiškose vietovėse. Kadangi ši vasara pasižymėjo ypač šiltais ir sausais orais, kelių su žvyro danga profiliavimas buvo apsunkintas – suprofiliavus dangas esant sausiems orams, kelių dienų laikotarpyje, kelio nelygumai arba „bangelės“ vėl atsinaujindavo.
„Po lietaus, kai žvyro dangos pasidarydavo drėgnos, stengdavomės, kuo greičiau suprofiliuoti žvyro dangas. Tačiau šiltas oras greit išgarindavo drėgmę ir situacija vėl kartojosi“, – paaiškina pašnekovas. Rekordinius nušienautų pakelių plotus lėmė dėmesys vairuotojų pageidavimams: „Iki šiol daugiausiai visuomenės nepasitenkinimo ir kritikos buvo sulaukiama dėl rajoninės reikšmės kelių šienavimo, nes jie buvo šienaujami tik vieną kartą per sezoną. Įvertinus turimus išteklius ir atsižvelgiant į visuomenės poreikį, kartu su LAKD buvo priimtas sprendimas, kad rajoninės reikšmės keliai, kuriuose eismo intensyvumas viršija 1000 automobilių per parą, o tokių kelių bendras plotas Lietuvoje sudaro 1587 km., bus šienaujami du kartus“, – sako P. Džervus. Pasak jo, nušienavus pakeles važiuoti keliu tampa saugiau, nes atsiveria kelkraščiai, grioviai ir šlaitai. Nupjautos pakelės ypač pagerina matomumą kelyje – leidžia anksčiau pamatyti besiartinančius prie kelio laukinius gyvūnus, neužstoja ženklų, signaliniuose stulpeliuose bei atitvaruose įmontuotų atšvaitų.
Efektyvesnė kelių priežiūra ir atliktų darbų apimtys pradėjo augti po „Kelių priežiūra“ reorganizacijos. Po reorganizacijos Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD) perduoti valstybinės reikšmės keliai – LAKD tapo valstybinių kelių savininke, o „Kelių priežiūra“ liko atsakinga už kelių priežiūros paslaugą. Dabar visas „Kelių priežiūros“ dėmesys yra sutelktas į kelių priežiūros sprendimus ir analizę, kaip nuolat gerinti tiekiamų paslaugų kokybę. Daug dėmesio skiriama bendradarbiauti su kitų šalių atsakingomis įmonėmis, siekiant įsisavinti gerąja kelių priežiūros praktiką.