Kokias technologijas diegia kelininkai, asfaltuodami kelius ir greitkelius?

Nuo pažangių ženklinimų iki betono dangų – kokios naujovės atkeliauja į Lietuvos kelius?
Kasdien važiuodamas valstybiniais keliais ar miestų gatvėmis dažnas vairuotojas gal ir nepastebi, tačiau būtent ženklinimas, naujos dangos ir moderniais metodais tvarkomi kelkraščiai šiandien tampa reikšmingomis inovacijų kryptimis. Didžiausias dėmesys šiemet – saugumui, aplinkai ir efektyvumui, o bendrai į technologinius sprendimus Lietuvos kelių bendrovės pastaraisiais metais investavo daugiau nei 10 mln. eurų.
Ryškesnis ženklinimas ir nauji sprendimai kasdienybėje
Kelių ženklinimas – neatsiejama kiekvieno kelio dalis, kuri dažnai lieka beveik nepastebima, tarsi savaime suprantama. Nors jis retai kelia nuostabą, šioje srityje šiuolaikinės technologijos, pasirodo, gerokai pažengusios. Nauji techniniai sprendimai leidžia ženklinimo darbus atlikti greičiau ir tiksliau, o specialūs dažai užtikrina matomumą net ir tamsiuoju paros metu – tai reikšmingas žingsnis didesnio eismo saugumo link. Pavyzdžiui, šiemet pirmą kartą Lietuvoje išbandyti fluorescenciniai dažai, kurie dieną kaupia šviesą, o naktį švyti ir leidžia orientuotis net be papildomo apšvietimo. Tokie sprendimai ypač pasiteisina atokiose ar neapšviestose vietovėse, kur anksčiau dažniau kildavo problemų dėl prasto matomumo ar eismo įvykių.
„Tokie natūriniai sprendimų išbandymai kaip šis – puiki proga praktiškai įvertinti pažangias technologijas ir jų pritaikomumą mūsų keliuose, kad atlieptume visuomenės lūkesčius ir kurtume vertę valstybei“, – sako AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus. Senoms linijoms šalinti jau pradėtas taikyti aukšto slėgio vandens srovės metodas, leidžiantis nuvalyti dangą be chemikalų, saugant aplinką nuo papildomų taršos šaltinių. Pavyzdžiui, atitinkami ruožai 108 kelyje (Vievis–Maišiagala–Nemenčinė) bei magistraliniame kelyje A1, jungiančiame Vilnių, Kauną ir Klaipėdą, tvarkytos būtent pagal šį metodą.
Moderni kelkraščio priežiūra
Dar viena inovacijų – kelkraščių tvarkymo metodai. Kai kelkraštis užveša augalija ar deformuojasi, lietaus vanduo nebegali tinkamai nutekėti, todėl pradeda ardyti važiuojamąją dalį, susidaro duobės, atsiranda poreikis remontuoti. Tinkamai atkurtas kelkraščio profilis leidžia efektyviai nutekėti vandeniui, todėl apsaugoma pagrindinė danga, didėja saugumas ir užtikrinamas ilgesnis eksploatacijos laikas. Šiuolaikinėje kelių priežiūroje vis dažniau taikomi šaltos regeneracijos mišiniai – tai būdas atnaujinti kelio dangą, kai esama perdirbama tiesiog vietoje: susmulkinama, sumaišoma su rišikliais ar kitomis medžiagomis, tuomet paklojama kaip naujas sluoksnis. „Užaukštėjusių kelkraščių tvarkymas – iš pirmo žvilgsnio nepastebimas darbas, tačiau itin reikšmingas dangos ilgaamžiškumui. Lygiai taip pat, taikant šaltos regeneracijos mišinius, išsaugoma didžioji dalis esamos dangos struktūros, kartu sumažinamas medžiagų ir energijos poreikis“, – komentuoja AB „Kelių priežiūra“ vadovas A. Vaitkus.
Daugiau informacijos „15min“ straipsnyje: https://www.15min.lt/verslas/naujiena/saugukelyje-lt/kokias-technologijas-diegia-kelininkai-asfaltuodami-kelius-ir-greitkelius-1662-2494314?utm_medium=copied