Kelininkai užfiksavo žiemos sezono pabaigą: šaltasis laikotarpis atsikvėpti neleido
Anot šalies kelius prižiūrinčios bendrovės AB „Kelių priežiūra“ atstovų, šiemetinė žiema prasidėjo anksti ir tęsėsi beveik pusę metų. Spalio 15 d. oficialiai prasidėjęs žiemos sezonas kelininkams baigėsi balandžio 15 d. Per šešis mėnesius šalies kelius prižiūrinti „Kelių priežiūra“ išbarstė arti 100 tūkst. tonų druskos, o ja padengė bei nuvalė daugiau kaip 1,5 mln. kilometrų šalies kelių.
Sudėtingiausia diena kelininkams buvo sausio 21-oji, kuomet Lietuvos kelius barstė ir valė net 421 bendrovės mašinos. Pernai intensyviausia diena pareikalavo 376 technikos priemonių.
„Ši žiema, lyginant su praėjusia, buvo gana ilga. Pirmuosius prevencinius barstymus pradėjome jau spalio mėnesį, o valymą – lapkritį, kai pernai sniegą valyti reikėjo tik sausio mėnesį. Galima sakyti, kad laiko atsipūsti nebuvo, nes valymo darbus vykdėme nuolat. Tai atspindi ir faktas, kad net 5 kartus skelbėme ypač sudėtingas meteorologines sąlygas“, – teigia AB „Kelių priežiūra“ atstovas Karolis Sakalauskas.
Išbandė kelininkų operatyvumą
Kelininkams šiemet teko susidurti ir su neįprastais iššūkiais: politinių aplinkybių įkarštyje, bendrovė privalėjo keisti iki tol naudotą baltarusišką druską, taip pat anksčiau nei įprastai keliuose atsivėrė duobės.
„Norėdami išspręsti druskos klausimą, turėjome operatyviai pergrupuoti logistiką, atlikti pirkimų procedūras, o pripildžius sandėlius nauja druska, perkalibruoti techniką. Druskos kaina kilo bene 30 proc.
Be to, šie metai buvo išskirtiniai ir tuo, kad jau sausio mėnesį turėjome pradėti intensyviai taisyti duobes. Kadangi tokiu metu nedirba nė viena asfalto gamykla, vasario pabaigoje iš žiemos miego „pabudinome“ Kuršėnuose esančią gamyklą, kuri padėjo išspręsti asfalto trūkumo problemą. Apskritai, jei per visus 2021 m. užtaisėme apie 30 tūkst. kv. m. duobių, vien per 2022 m. pirmuosius keturis mėnesius šis skaičius peržengė 43 tūkst. kv. m. duobių ribą“, – sako pašnekovas.
Didžiausias skirtumas tarp asfalto sunaudojimo pastebimas palyginus 2021 m. vasarį su atitinkamu šių metų mėnesiu. Jei praėjusiais metais antrąjį žiemos mėnesį buvo užtaisyta apie 195 kv. m. duobių, 2022 m. šis skaičius išaugo daugiau kaip dešimteriopai – iki 2371 kv. m. užtaisytų duobių.
Susidūrė su permainingais orais
„Kelių priežiūros“ Technologijų vystymo projektų vadovė dr. Lauryna Šidlauskaitė pratęsia, kad ši žiema iš meteorologinės pusės buvo lietuviška.
„Galima sakyti, kad turėjome itin platų spektrą kritulių ir permainingų orų. Spalį ir lapkritį vyravo lietus ir plikledis, gruodį sulaukėme itin šaltų orų. Sausis ir vasaris stebino sniego gausa, o kovas bei balandis – saulėtomis dienomis. Tiesa, per visą sezoną vyravo ir daugybė itin vėjuotų dienų, apsunkinusių kelininkų ir kitų eismo dalyvių kasdienybę“, – sako L. Šidlauskaitė.
Ji pratęsia, kad sudėtingiausios žiemos sąlygos šiemet buvo stebimos Tauragnų ir Švenčionių apylinkėse: „Aplink Tauragnus jau lapkričio pabaigoje buvo susiformavusi stora, apie 20 cm siekianti sniego danga. Tuo tarpu Švenčionyse iššūkių kilo vasario pabaigoje. Kuomet visur sniego danga buvo beveik ištirpusi, šiame miestelyje vis dar laikėsi apie 24 cm sniego sluoksnis. Jis ištirpo tik kovo antroje pusėje.“
Nepaisant pasibaigusio žiemos sezono vairuotojų prašoma būti budriais, ypač važiuojant vietomis, kur sunku įžiūrėti galimą duobę, pasirinkti saugų greitį, stebėti kelio ženklus, ypač tamsiuoju paros metu, lyjant lietui ar vyraujant rūkui.